Klimatyzacja sklep z częściami zamienne - autoczęści markowego oryginalnej jakości niedrogo kupić online
Klimatyzacja dla TOP marek samochodów
1
Model
2
Modyfikację
Modyfikację
3

Części do Układ klimatyzacji dostępne do określonych marek samochodów

Klimatyzacja do VW w niskich cenach
Klimatyzacja do samochodu VW
Wszystkie modele
Klimatyzacja do OPEL w niskich cenach
Klimatyzacja do samochodu OPEL
Wszystkie modele
Klimatyzacja do AUDI w niskich cenach
Klimatyzacja do samochodu AUDI
Wszystkie modele
Klimatyzacja do FORD w niskich cenach
Klimatyzacja do samochodu FORD
Wszystkie modele
Klimatyzacja do MERCEDES-BENZ w niskich cenach
Samochód Układ klimatyzacji MERCEDES-BENZ
Wszystkie modele
Klimatyzacja do BMW w niskich cenach
Samochód Układ klimatyzacji BMW
Wszystkie modele
Klimatyzacja do RENAULT w niskich cenach
Samochód Układ klimatyzacji RENAULT
Wszystkie modele
Klimatyzacja do FIAT w niskich cenach
Samochód Układ klimatyzacji FIAT
Wszystkie modele
Oferty części zamiennych w kategorii: Klimatyzacja dla samochodu

Klimatyzacja - Istotny podzespół części zamiennych w samochodzie

Zawór rozprężny, sprężarka klimatyzacji i wiele więcej: budowa i funkcjonowanie systemu klimatyzacji

Prawie każdy chociaż raz nacisnął przycisk na desce rozdzielczej, aby włączyć klimatyzację. Niemniej jednak jedynie garstka osób rozumie, co on uruchamia. Krótko wyjaśnimy, jak funkcjonuje jedna z najbardziej powszechnych wersji klimatyzacji, zbudowana m.in. z zaworu rozprężnego, parownika, sprężarki klimatyzacji, skraplacza i wyłącznika ciśnieniowego.

Zasilany przewodem wysokociśnieniowym poprzez zawór rozprężny, sterowany wyłącznikiem ciśnieniowym

Znajdujący się pod wysokim ciśnieniem czynnik chłodzący jest dostarczany przez zawór rozprężny do komory niższego ciśnienia. Następnie czynnik chłodniczy, nadal będący w stanie płynnym na tym etapie, wkracza do parownika, rozszerza się i zmienia swój stan skupienia. Zimno generowane przez parownik jest dostarczane do wnętrza przedziału pasażerskiego przez dmuchawy i powoduje pożądany efekt. Sam czynnik chłodzący znajduje się w tym momencie w stanie gazowym.

Następną fazą jest dostarczenie czynnika do sprężarki klimatyzacji. Jest ona napędzana paskiem napędowym i transportuje czynnik chłodniczy w stanie gazowym przez cały układ, zasysając go i sprężając. Podczas tego procesu temperatura może wzrosnąć do ponad 50°C.

Następnie gaz dostaje się do wymiennika ciepła. To skraplacz, który schładza gorący i sprężony czynnik, powodując jego ponowne skroplenie. W ten sposób jest on idealnie położony w strumieniu powietrza wiatru spowodowanego jazdą samochodem, na przykład w przednim rejonie lub w odsłoniętym miejscu podwozia. Wyciek w skraplaczu, spowodowany przez kamienie, jest zatem najbardziej powszechnym rodzajem jego usterki.

Po tym, jak czynnik chłodzący zostanie oczyszczony przez filtr osuszacza, układ klimatyzacji przekazuje go do parownika - cykl roboczy rozpoczyna się od nowa. Aby utrzymać ciśnienie przed zaworem rozprężnym na normalnym, bezpiecznym poziomie, jest ono regulowane przy pomocy wyłącznika ciśnieniowego. Wyłącznik ciśnieniowy spełnia zadanie mające na celu włączenie wentylatora znajdującego się z przodu skraplacza, a w razie potrzeby także wyłącznie sprzęgła magnetycznego sprężarki klimatyzacji.

Jeśli wyłącznik ciśnieniowy, zawór rozprężny lub inny element systemu ulegną awarii, sklep z częściami samochodowymi Rexbo z pewnością zaoferuje Tobie odpowiedni zamiennik.