Przegub wału napędowego / wały napędowe sklep z częściami zamienne - autoczęści markowego oryginalnej jakości niedrogo kupić online
Przegub wału napędowego / wały napędowe dla TOP marek samochodów
1
Model
2
Modyfikację
Modyfikację
3

Przegub wału napędowego / wały napędowe katalog auto części

Części do Napęd koła dostępne do określonych marek samochodów

Przegub wału napędowego / wały napędowe do OPEL w niskich cenach
Napęd koła do samochodu OPEL
Wszystkie modele
Przegub wału napędowego / wały napędowe do VW w niskich cenach
Napęd koła do samochodu VW
Wszystkie modele
Przegub wału napędowego / wały napędowe do RENAULT w niskich cenach
Napęd koła do samochodu RENAULT
Wszystkie modele
Przegub wału napędowego / wały napędowe do FORD w niskich cenach
Napęd koła do samochodu FORD
Wszystkie modele
Przegub wału napędowego / wały napędowe do AUDI w niskich cenach
Samochód Napęd koła AUDI
Wszystkie modele
Przegub wału napędowego / wały napędowe do PEUGEOT w niskich cenach
Samochód Napęd koła PEUGEOT
Wszystkie modele
Przegub wału napędowego / wały napędowe do MERCEDES-BENZ w niskich cenach
Samochód Napęd koła MERCEDES-BENZ
Wszystkie modele
Przegub wału napędowego / wały napędowe do TOYOTA w niskich cenach
Samochód Napęd koła TOYOTA
Wszystkie modele
Oferty części zamiennych w kategorii: Przegub wału napędowego / wały napędowe dla samochodu

Przegub wału napędowego / wały napędowe - Istotny podzespół części zamiennych w samochodzie

Wał napędowy, mechanizm różnicowy i ich elementy mocujące

Za przenoszenie mocy z silnika na koła napędowe odpowiedzialne są różne elementy w pojeździe. Najbardziej istotnymi wśród tych elementów są: tzw. wał napędowy, mechanizm różnicowy, a także ich odpowiednie mocowania.

Wyjaśniamy, jak działa wał napędowy i mechanizm różnicowy

Wał napędowy jest odpowiedzialny za przenoszenie mocy między skrzynią biegów a kołami, przez co uważany jest on za element układu napędowego. Zazwyczaj składa się z zamontowanej do koła zwrotnicy, która z kolei posiada przegub homokinetyczny. Zapewnia on odchylenie koła podczas jazdy na kierowanych osiach, a także ogranicza promień skrętu.

Podczas gdy przegub przymocowany do przekładni zazwyczaj pochłania także przemieszczenia osiowe powstające podczas ściskania, przegub po stronie koła jest zazwyczaj stałym połączeniem, które kompensuje jedynie zmiany kąta. Przeguby wału napędowego są chronione przez wypełnione smarem, odpowiednie osłony przeciwpyłowe wykonane z gumy lub termoplastycznego elastomeru (TPE). Stąd rozdarte osłony stają się jedną z typowych przyczyn usterek, gdyż umożliwiają przedostanie się wody i brudu do wnętrza podzespołu i uszkodzenie powierzchni stykowych przegubów.

Mechanizm różnicowy jest przekładnią obiegową, która jest zazwyczaj zamontowana pomiędzy dwoma kołami osi. W tym podzespole przekładnia otrzymująca moment obrotowy z silnika poprzez różne jednostki pośrednie jest połączona z jarzmem przekładni obiegowej. Jeśli chodzi o silniki montowane poprzecznie, przekładnia ma postać przekładni czołowej, z kolei przekładnia zębata stożkowa jest powszechna w silnikach montowanych wzdłużnie. Tzw. przekładnia hipoidalna jest stosowana w takich układach, w których moment obrotowy przenoszony jest za pomocą wału napędowego. Mechanizm różnicowy napędza oba koła z identycznym momentem obrotowym dzięki wałom napędowym, nawet, jeśli jeśli nie obracają się z taką samą prędkością, na przykład podczas pokonywania zakrętów. Jeśli jedno z dwóch kół całkiem się zatrzyma, drugie koło obraca się dwa razy szybciej. Jest to powszechny problem, np. podczas jazdy po gładkiej lub śliskiej nawierzchni, jak i również podczas jazdy zimą.

Specjalna konstrukcja: mechanizm różnicowy o ograniczonym poślizgu

Specjalna konstrukcja tzw. mechanizmu różnicowego o ograniczonym poślizgu zazwyczaj rozwiązuje ten problem, zapobiegając efektowi kompensacyjnemu wałów napędowych poprzez celowe zastosowanie tarcia. Tym samym moc jest tylko częściowo przekazywana na koło. Pozostała moc jest przekształcana w energię cieplną. Dla zapewnienia bezpiecznego, a także wystarczająco elastycznego połączenia, instaluje się specjalne mocowania. Zazwyczaj wykonane są z gumy; powszechne pozycje montażowe znajdują się na górze lub dole mechanizmu różnicowego.

Wymień zużyte części, jak na przykład wał napędowy, elementy mocujące mechanizm różnicowy i wiele innych - Rexbo oferuje wiele części samochodowych przez Internet.