Kategoria Oleje i płyny: Olej silnikowy, Oleje samochodowe, Olej samochodowy, Olej do silnika, Olej do samochodu w sklepie internetowym
Markę
1
Model
2
Modyfikację
Modyfikację
3

Wszystkie kategorie w katalog Oleje i płyny

Producentów części zamiennych dla Olej samochodowy

FEBI BILSTEIN Olej silnikowy benzyna i diesel najwyższej jakości
VAICO Olej silnikowy benzyna i diesel najwyższej jakości
SWAG Olej silnikowy benzyna i diesel najwyższej jakości
MAGNETI MARELLI Olej silnikowy benzyna i diesel najwyższej jakości
CASTROL Olej silnikowy benzyna i diesel najwyższej jakości
Olej silnikowy FRIGAIR diesel i benzyna w przystępnej cenie
Olej silnikowy KAMOKA diesel i benzyna w przystępnej cenie
Olej silnikowy CHAMPION LUBRICANTS diesel i benzyna w przystępnej cenie
Olej silnikowy KS TOOLS diesel i benzyna w przystępnej cenie
Olej silnikowy ACKOJA diesel i benzyna w przystępnej cenie

Olej do silnika diesel i benzyna dla samochód kupić niedrogo online

Olej silnikowy stosowany jest w celu zmniejszenia tarcia i usuwania nadmiaru ciepła z powierzchni stykowych silnika oraz związanych z nim jednostek. Dodatkowo uszczelnia on szczeliny i zapewnia właściwą kompresję w cylindrach silnika, usuwa sadzę oraz zanieczyszczenia z powierzchni jego elementów. Zachowuje on swoją funkcjonalność przez 10 000 – 15 000 kilometrów przebiegu. Są to jednak tylko ogólne wytyczne, gdyż jego żywotność serwisowa w dużej mierze zależy od warunków eksploatacyjnych pojazdu oraz oleju bazowego.

Co powinieneś wiedzieć o wymianie oleju silnikowego

  1. Czasami kierowca nie zdaje sobie sprawy, że upłynął okres eksploatacyjny środka smarnego. W rzeczywistości kontrolka ostrzegająca o ciśnieniu oleju lub kontrolka “Check Engine” może zapalić się z opóźnieniem, kiedy to silnik oraz jego elementy uległy już znacznemu zużyciu. W niektórych przypadkach problemy z pobieraniem oleju mogą być przyczyną utrudnionego rozruchu silnika. Dodatkowo na korku wlewu oleju może być widoczny ciemny osad lub piana. Z tego powodu należy regularnie, około raz w tygodniu, sprawdzać stan płynu roboczego w układzie smarowania. W tym celu należy nanieść kroplę oleju na czystą, białą kartkę papieru, która leży na płaskiej powierzchni. Po 10-15 minutach sprawdź kształt i kolor śladu po kropli. Ciemny kolor, stała struktura oraz cząsteczki metalu w środkowej części śladu po kropli oznaczają natychmiastową potrzebę wymiany płynu roboczego.
  2. W większości przypadków zabrania się mieszania środków smarnych o różnych olejach bazowych. Jeśli kupiłeś olej silnikowy o składzie innym od poprzednio używanego, być może będzie istniała konieczność przepłukania układu.
  3. Najlepiej wymieniać olej silnikowy na stacji serwisowej, ponieważ ten proces obejmuje pracochłonny montaż nowego filtra oleju.
  4. Podczas wymiany płynu roboczego w układzie smarowania należy zamontować nową uszczelkę korka spustowego, gdyż jest ona jednorazowego użytku.
  5. Aby uchronić środek smarny przed przedwczesną utratą jego właściwości roboczych, staraj się używać wyłącznie wysokiej jakości paliwa oraz zadbaj o odpowiedni stan silnika, układu smarowania oraz układu dostarczającego paliwo. Unikaj zbyt szybkiej jazdy: podczas jazdy z 80–100 km/h ryzyko przegrzania się silnika jest minimalne. Ponadto należy ostrożnie używać różnych dodatków, gdyż ich niewłaściwe stosowanie nie tylko zmienia właściwości środka smarnego, ale i także powoduje przedwczesne zużycie silnika.

Oferty Olej do samochodu auto części