Osprzęt elektryczny silnika to mechanizmy i podzespoły odpowiedzialne za uruchomienie silnika oraz pracę układów podłączonych do elektrycznej sieci pokładowej samochodu. Obejmuje on rozrusznik, alternator, akumulator oraz układ zapłonowy.
Ważne informacje na temat osprzętu elektrycznego silnika
- Żywotność poszczególnych części jest określona przez producenta samochodu. Najczęściej wymieniane są świece zapłonowe, gdyż są one produktami eksploatacyjnymi. Świece zapłonowe miedziane, niklowe, chromowo-niklowe i miedziano-niklowe wystarczają średnio na 20 000 - 30 000 km, platynowe na około 60 000 - 70 000 km, srebrne na 70 000 - 90 000 km, a irydowe, złote i itrowe na 70 000 - 100 000 km. Żywotność akumulatorów wynosi od 3 do 5 lat, podczas gdy żywotność cewek zapłonowych od 110 000 do 140 000 km.
- Większość elementów osprzętu elektrycznego silnika należy wymieniać w warsztacie samochodowym, ponieważ jest to dość skomplikowany proces. Na przykład alternator i rozrusznik są trudne w demontażu i rozłożeniu. Z kolei praca z układem zapłonowym oraz z przewodami zapłonowymi jest niebezpieczna bez odpowiednich umiejętności i wiedzy.
- Akumulator samochodowy można wymienić samodzielnie. Będzie to wymagało użycia szczotki drucianej oraz środka czyszczącego do styków, a także klucza do podłączenia przewodów do zacisków akumulatora.
- Najlepszym pomysłem jest zakup elementów osprzętu elektrycznego silnika po zdiagnozowaniu, który system należy wymienić. Bardzo często montaż nowej części wymaga wymiany innego elementu. Jeśli na przykład planujesz zamontować nowy alternator, najlepiej jest kupić także pasek napędowy. W przypadku wymiany świec zapłonowych zaleca się zakup przewodów zapłonowych oraz cewki zapłonowej. Montaż nowych przewodów zapłonowych może być połączony z wymianą kopułki aparatu zapłonowego. Wszystkie części możesz znaleźć w katalogu naszego sklepuinternetowego. Uzyskaj poradę od naszych specjalistów, dowiedz się o naszych promocjach i kup wysokiej jakości sprzęt w najlepszych cenach.
- W celu zapewnienia możliwie najdłuższej pracy osprzętu elektrycznego ważne jest, aby wszystkie związane z nim układy funkcjonowały prawidłowo, ponieważ ich awarie są często ze sobą powiązane. Na przykład nieprawidłowa praca alternatora oznacza, że akumulator nie jest w pełni naładowany, co prowadzi do dalszych problemów. Liczne nieudane próby odpalenia silnika mogą spowodować spalenie rozrusznika. Kiepskiej jakości paliwo jest często przyczyną awarii świec zapłonowych.