Niezależnie, czy chodzi o kolektor wydechowy czy pompę wody - uszczelka lub pełny zestaw uszczelek: ich jakość ma ogromne znaczenie
Wszędzie tam, gdzie poszczególne elementy są skręcone ze sobą wokół silnika, niezbędna jest odpowiednia uszczelka. Dotyczy to kolektora wydechowego, turbosprężarki i głowicy silnika. Ale tego typu uszczelka nie jest zwyczajną uszczelką: uciążliwe warunki robocze, jak na przykład wysokie ciśnienie lub wysokie temperatury, wymagają odpowiedniego doboru materiałów, które muszą zapewniać zarówno selektywną nośność, jak i wytrzymałość. Całkowity remont silnika lub porównywalne serwisowanie wymagają tak zwanego pełnego zestawu uszczelek, które zapewnią odpowiednie uszczelnienie głowicy silnika, turbosprężarki i pompy wody.
Uszczelka kolektora wydechowego, a także pełny zestaw uszczelek doświadczają wysokich obciążeń
Podczas jazdy kolektor wydechowy może z łatwością osiągnąć temperaturę rzędu 900 stopni Celsjusza. Tym samym jego uszczelka musi być wykonana z metalu lub porównywalnie odpornych na wysokie temperatury materiałów. Turbosprężarka wymaga użycia uszczelki do połączenia jej z kolektorem wydechowym i ewentualnie również z przewodami oleju i wody. W tej sytuacji, w zależności od tego, gdzie jest ona zamontowana, nacisk kładzie się na odporność na wysoką temperaturę, a także na odporność na działanie płynu chłodniczego itp. Drugi rodzaj odporności tyczy się także uszczelki pompy wody.
Jeśli chodzi z kolei o głowicę silnika, uszczelka jest kluczowa dla uszczelnienia bloku silnika, aby uniknąć mieszania się oleju silnikowego z chłodziwem. W perspektywie średnioterminowej może to spowodować uszkodzenie samego silnika, ale i także części pomocniczych, takich jak turbosprężarka czy pompa wody. Uszczelka, która jest zakładana indywidualnie, albo w formie pełnego zestawu uszczelek, musi pochłaniać wysoki poziom ciśnienia panujący wewnątrz silnika i przy tym nie ulegnąć deformacji. To samo dotyczy wysokich wahań temperatury, które wynikają z pracy silnika podczas jazdy autem i przełączania go na bieg jałowy. Konieczna jest także odporność na działanie oleju silnikowego i chłodziwa. Uszczelki metalowe są jednocześnie powszechnie zakładane pomiędzy blokiem silnika a głowicą cylindrów i składają się z kilku warstw stali sprężynowej, wzbogaconej cieniutkimi warstwami elastomeru.
Części samochodowe Rexbo obejmują szeroką gamę uszczelek jako części zamiennych, niezależnie, czy to do pompy wody lub w formie pełnego zestawu uszczelek.