Filtry oleju oczyszczają olej silnikowy z zanieczyszczeń. Średnia żywotność tych części samochodowych wynosi od 10 000 do 15 000 przejechanych kilometrów.
Co powinieneś wiedzieć o wymianie filtra oleju
- Niskie ciśnienie oleju silnikowego może być oznaką zatykania się elementów filtrujących. Wskazuje na to aktywacja odpowiedniej kontrolki ostrzegawczej na desce rozdzielczej.
- Jeśli masz zamiar dolać do układu nowy płyn roboczy, powinieneś również kupić filtr oleju oraz uszczelkę, aby wymienić wszystkie części na raz. W niektórych przypadkach uszczelka może być sprzedawana oddzielnie w niskiej cenie. Korzystaj wyłącznie z oleju zalecanego przez producenta pojazdu.
- Jeśli samodzielnie wymieniasz części, załóż rękawice ochronne, aby uchronić skórę przed kontaktem ze szkodliwymi substancjami. Praca ta wymaga zazwyczaj zastosowania podnośnika samochodowego oraz zbiornika na spuszczenie starego oleju silnikowego.
- Aby uzyskać dostęp do tej części samochodowej, należy z reguły najpierw zdemontować niektóre elementy. Skorzystaj z wkrętaka oraz szczypiec o odpowiednim kształcie. Korek spustowy należy poluzować kluczem oczkowym o odpowiednim rozmiarze, a wymagany komponent usuwany jest przy pomocy klucza do filtra oleju lub specjalnego ściągacza.
- Jeśli część jest wymieniana w całości, zamiast starej po prostu wkręca się nową. Jeśli montowany jest wyłącznie wymienny element filtrujący, należy najpierw zdjąć obudowę, wyciągnąć zatkany kartridż, wsadzić nowy, a następnie wszystko z powrotem razem zmontować.
- Korzystanie z wysokiej jakości paliwa umożliwia przedłużenie okresu eksploatacji płynu roboczego oraz elementu filtrującego. Pozwoli to uniknąć przedwczesnego zanieczyszczenia zarówno silnika, jak i oleju silnikowego.