Zawieszenie, wahacze sklep z częściami zamienne - autoczęści markowego oryginalnej jakości niedrogo kupić online
Zawieszenie, wahacze dla TOP marek samochodów
1
Model
2
Modyfikację
Modyfikację
3

Zawieszenie, wahacze katalog auto części

Części do Zawieszenie osi dostępne do określonych marek samochodów

Zawieszenie, wahacze do VW w niskich cenach
Zawieszenie, wahacze do samochodu VW
Wszystkie modele
Zawieszenie, wahacze do OPEL w niskich cenach
Zawieszenie, wahacze do samochodu OPEL
Wszystkie modele
Zawieszenie, wahacze do AUDI w niskich cenach
Zawieszenie, wahacze do samochodu AUDI
Wszystkie modele
Zawieszenie, wahacze do FORD w niskich cenach
Zawieszenie, wahacze do samochodu FORD
Wszystkie modele
Zawieszenie, wahacze do MERCEDES-BENZ w niskich cenach
Samochód Zawieszenie osi MERCEDES-BENZ
Wszystkie modele
Zawieszenie, wahacze do BMW w niskich cenach
Samochód Zawieszenie osi BMW
Wszystkie modele
Zawieszenie, wahacze do RENAULT w niskich cenach
Samochód Zawieszenie osi RENAULT
Wszystkie modele
Zawieszenie, wahacze do FIAT w niskich cenach
Samochód Zawieszenie osi FIAT
Wszystkie modele
Oferty części zamiennych w kategorii: Zawieszenie, wahacze dla samochodu

Zawieszenie, wahacze - Istotny podzespół części zamiennych w samochodzie

Zawieszenie jest zbiorem elementów, układów i mechanizmów mających na celu połączenie samochodu z jego kołami i jednocześnie zapewnienie jak najlepszego kontaktu kół z nawierzchnią drogi. Obejmuje ono elastyczne prowadnice i elementy tłumiące, do których należą sprężyny, wahacze i cięgna oraz amortyzatory i resory. W jego skład wchodzą także gumowe tuleje, przeguby kulowe, stabilizatory poprzeczne, łożyska kół, podkładki sprężyn śrubowych, odboje i mocowania.

Ważne informacje na temat wymiany zawieszenia

  • Zawieszenie to jeden z podzespołów, który poddawany jest największemu obciążeniu. Z tego powodu jego elementy wymagają regularnego sprawdzania i wymiany. Łączniki stabilizatora powinny być wymieniane średnio po przejechaniu 30 000 - 50 000 km, wahacze i cięgna po 60 000 - 80 000 km, przeguby kulowe po 90 000 - 100 000 km, amortyzatory po 100 000 - 120 000 km, łożyska kół po 100 000 - 150 000 km, a sprężyny po 200 000 - 250 000 km.
  • W większości przypadków najlepiej jest zlecić wymianę części układu zawieszenia w warsztacie samochodowym, gdyż uzyskanie dostępu do części wymaga skorzystania z podnośnika samochodowego lub kanału. Co więcej, demontaż i instalacja łożysk oraz tulei gumowych wymaga specjalistycznego sprzętu. Przed montażem należy napompować amortyzatory. Praca ze sprężynami bez użycia kompresora sprężyn jest bardzo niebezpieczna. Po zakończonej naprawie niezbędne okazać się może ustawienie zbieżności kół oraz ich wyważenie.
  • W celu zakupu elementów zawieszenia po najniższej cenie zaleca się zamawiać je w zestawie. Pozwoli Ci to zaoszczędzić na dostawie, jak i również na kosztach pracy. Na przykład podczas wymiany drążka stabilizatora można również zainstalować nowe łączniki i tuleje. Podczas wymiany wahaczy i cięgien należy także wymienić przeguby kulowe. Pamiętaj, że większość części montowana jest parami.
  • Żywotność części zależy bezpośrednio od warunków eksploatacyjnych samochodu. Aby uniknąć częstych wymian części, kupuj wyłącznie wysokiej jakości elementy, które odpowiadają specyfikacjom technicznym Twojego samochodu. Jeśli jeździsz autem po kiepskiej jakości drogach lub przewozisz ciężkie ładunki, zaleca się wybór wzmocnionych elementów. Styl jazdy także wpływa na żywotność części. Z tego powodu zaleca się zmniejszać prędkość przed progami zwalniającymi, kałużami i krawężnikami. Regularnie sprawdzaj szczelność ochronnych osłon przeciwpyłowych. Co jakiś czas oczyszczaj z brudu podwozie samochodu oraz elementy układu zawieszenia.